Selasa, 9 September 2014

Keluarga Besar Malaysia di Lubnan

This is something i should have wrote earlier.

Malbatt ada hubungan yang sangat akrab dengan kedutaan Malaysia ke Lubnan. TYT Mr Bala, duta Malaysia ke Lubnan adalah seorangnyg mesra, cool dan berilmu.

2nd Secretary, Mr Melvin adalah rakan sidang aku masa DPA so we are close to each other. Dengan pengalaman dia bersama SEARCCT dulu + dengan passion dia dalam security n defense, dia adalah the beat person for the job.

3rd Secretary En Shamsul adalah org yg selalu deal dengan kami pasal kewangan, atau hal2 pentadbiran contohnya kalau ada lawatan ke, makan2 ke.. Isteri dia ex schoolmate isteri aku, n kenal bapa mertua aku. Glamer sgt abah sampai ke Lubnan..huhuu

Sorang lagi warga Malaysia di pejabat kedutaan ialah Pn Adawiyah, PA TYT duta. Puan adawiyah seorang yg rileks, simple. Tapi cakap english berabuk! Husband dia Encik Ali mmg sporting. Dia baru sampai je, belum buka mulut, semua dah gelak.

Kerani di pejabat duta adalah org tempatan, yg aku kurang kenal sangat. Tp driver n bodyguard duta adalah kwn baik kami. Sabir dari palestine, kahwin dgn org Malaysia dan bodyguard Osman dari Burkina Faso.

Bila ada event, dorang semua akan dtg turun kem, bawa semua anak-anak dorang sekali. memang ramai yg volunteer jadi pengasuh. lepas rindu kat anak-anak.

2 ulasan:

  1. Semoga kita dapat bersua lagi. Budi baik Saudara amatlah dihargai.

    BalasPadam
  2. Terima kasih yg x terhingga buat saudara hasnol & semua team team malbatt 850-1 di atas segalanya. Semoga ikatan silaturrahim ini kekal selamanya....

    BalasPadam